Jamo associates - Project

月別: 2006年9月

client :
mammina
url :
http://www.mammina.co.jp
space area :
212.87 m2
movie :
NAKED INC.
garden design :
kojien
flower direction :
Yasutaka Ochi
construction trader :
DECOR Co.,Ltd.
photographer :
Kozo Takayama

High Street fashion brands TOPSHOP and TOPMAN have stores around the world. Their first store in Japan opened in the second floor of La Foret, a veritable holy ground for the young fashion maniacs in the middle of one of the world's most prominent shopping districts, Harajuku and Omotesando. The shop's main window can be seen from the street, so to make use of the good location and to make an impact on passers-by, Jamo experimented with a design that used the entire shop as a billboard for the store. With this being the brand's first shop in Japan, we arrived at the concept of the neon that is seen prominently on the streets of Tokyo. The ceiling is covered with neon tubes used in industrial exterior lighting. They illuminate the entire white space and create an overwhelming presence as seen both from inside the store from the street.

世界各国で展開するハイストリートファッションブランドTOPSHOP/TOPMANの日本進出1号店は、世界有数のショッピング街といわれる原宿&表参道エリアの中心部といえる若者ファッションフリークの聖地、ラフォーレ原宿2Fに位置する。メイン通りからショップウィンドウが見えるという好立地を生かし、歩行者の目に入るガラス越しの見え方にインパクト与えるよう、ショップ全体がサインとなるようなデザインを試みた。日本初出店舗ということで、東京の街のネオンに着想を得たライティングをコンセプトとした。商業用の屋外サインとして使用されるネオン管を天井全面を埋め尽くし、白い空間を全体を発光させ、店内ではもちろん、外からの見えがかりにも圧倒的な存在感もたせた。

月別: 2006年9月

client :
mammina
url :
http://www.mammina.co.jp
space area :
212.87 m2
movie :
NAKED INC.
garden design :
kojien
flower direction :
Yasutaka Ochi
construction trader :
DECOR Co.,Ltd.
photographer :
Kozo Takayama

The Ebisu and Daikanyama areas of Tokyo tend to appeal to women who enjoy shopping for fashion and home accessories. Jamo had this in mind when designing "Brasserie ON HOA", which is located amid these neighborhoods, and created contrasting atmospheres in the bar and dining areas. The bar embodies "French classic" with a large red bar counter where patrons may wait for their table and get a look behind the glass walls at the bistro's 1,245-bottle cellar of organic wines. The dining room is designed with Vietnamese furniture and uses natural materials with a slightly distressed look in order to create a charming shabby-chic French country style. Jamo aimed to create spacious seating areas by creating well-designed terrace seating, an atmosphere of tables gathered around a fireplace, and the appearance of a French bistro one might find in Vietnam.

恵比寿&代官山というエリア柄、雑貨好きな女性客がメインターゲットとなるため、フレンチクラシックでまとめたウェイティングバーとして使用できる大きめの赤いカウンターや、壁全体をガラスで仕切った1245本のビオワインを収納する大きなワインセラーとは対照的に、ホール全体や家具はベトナムのナチュラルでざっくりとしたテイスト、シャビーなフレンチカントリーの甘い雰囲気で演出。テラス席を充実させたり、暖炉周りの演出で、ベトナムにあるフレンチブラセリーのイメージで、開放感のある客席を目指した。

月別: 2006年9月

client :
mammina
url :
http://www.mammina.co.jp
space area :
212.87 m2
movie :
NAKED INC.
garden design :
kojien
flower direction :
Yasutaka Ochi
construction trader :
DECOR Co.,Ltd.
photographer :
Kozo Takayama

月別: 2006年9月

client :
mammina
url :
http://www.mammina.co.jp
space area :
212.87 m2
movie :
NAKED INC.
garden design :
kojien
flower direction :
Yasutaka Ochi
construction trader :
DECOR Co.,Ltd.
photographer :
Kozo Takayama