Jamo associates - Project

月別: 2012年3月

client :
mammina
url :
http://www.mammina.co.jp
space area :
212.87 m2
movie :
NAKED INC.
garden design :
kojien
flower direction :
Yasutaka Ochi
construction trader :
DECOR Co.,Ltd.
photographer :
Kozo Takayama

Versus Tokyo exhibited for the first time at Pitti Immagine Uomo, Italy’s ready-to-wear trade fair for menswear. The exhibition was part of the “Tokyo Fashion Week in Italy” project and “Cool Japan” promotion of Japan’s Ministry of Economy, Trade and Industry. Brand director Yuichi Yoshii chose “sports” as the keyword for the project. The exhibition used actual athletic materials and fixtures to create an unusual place for a “competition” among twenty brands representative of Tokyo’s next generation of fashion designers. With a style of presentation both visual and functional, such as showing apparel on chain link fence, the exhibition boiled down Tokyo’s unique pop sensibility and created a clear contrast with the surrounding ancient city of Florence.

「TOKYO FASHION WEEK in ITALY」が、経済産業省クリエイティブ産業課のクール・ジャパン戦略推進事業(海外展開支援プロジェクト)の一環として、2012年1月にメンズプレタポルテ見本市「Pitti Immagine Uomo」で初開催された「VERSUS TOKYO」。ディレクターを務めた吉井雄一氏から投げかけられたキーワードは“スポーツ”。実際のスポーツ競技で使用されるマテリアルや什器を使用し、次世代の東京を担う20ブランドの競演の場をユニークに表現。外部用フェンスを使いフェイスアウトして洋服を陳列するなど、機能的なヴィジュアルプレゼンテーションにも配慮しながら、東京独自のポップ感を凝縮させ、古都フィレンツェとのコントラストを明快に際立たせた。

月別: 2012年3月

client :
mammina
url :
http://www.mammina.co.jp
space area :
212.87 m2
movie :
NAKED INC.
garden design :
kojien
flower direction :
Yasutaka Ochi
construction trader :
DECOR Co.,Ltd.
photographer :
Kozo Takayama

Beams Kyoto reopened on the 1st floor of the Fujii Daimaru shopping center. It incorporates a Beams Boy shop moved from different location. The 115-square meter space is long and skinny sideways with high ceilings. To take advantage of these inherent qualities space, Jamo designed the store with the concept of a renovated wooden structure house consists of beams and posts. The challenge was to develop the space so that different areas that represent different Beams brands work harmonically with one another in the space as a whole. Since the space has 2 entrances at either end, Jamo gave especial consideration to how customers would access the store. We created a men's section at one end and women's at the other, thus creating sales areas not based on the way foot traffic would flow through the store but based on the types of product to be sold. White and unfinished wood creates a neutral palette for the interior that will hold up over time and through changing trends.

延べ床面積115坪。別店舗で営業していたBEAMS BOYを統合するかたちで、京都藤井大丸1Fに移転リニューアルオープンを果たした「BEAMS KYOTO」。横長の区画、高い天井高という恵まれた物件の条件を生かし、木の角材で建てた家をリノベーションするというコンセプトで設計をスタート。改装に際して意識したのは、効果的なゾーニングと複合店の課題であるショップ全体としての調和。外部からのアプローチを考え、2カ所あるエントランスをメンズとレディスそれぞれのセクションに直接アクセスできるよう振り分けるなど、主導線から空間を考えるのではなく、商品構成に併せて機能的に売り場を配置。また、白とナチュラルなウッドを基調に、あえてニュートラルな意匠感を狙うことで、トレンドや時代感に左右されない耐久性のある空間に仕上げた。