月別: 2012年8月
- client :
- mammina
- url :
- http://www.mammina.co.jp
- space area :
- 212.87 m2
- movie :
- NAKED INC.
- garden design :
- kojien
- flower direction :
- Yasutaka Ochi
- construction trader :
- DECOR Co.,Ltd.
- photographer :
- Kozo Takayama
The apparel brand Kuskus opened their first store in Japan in August 2012 in the La Foret shopping center in Tokyo’s Harajuku district. The brand’s name comes from a Japanese onomatopoeia equivalent to the “tee-hee” laughing sound in English. The brand states its concept and overall style as “easy to wear, a little playful; you let out an involuntary titter.” In order to realize this image, Jamo used windows and plants as thematic visual elements and created a sense of nature and the outdoors that visitors can feel even from within an enclosed shopping center.Jamo added details to the interior to increase a sense of depth and width while also striving to keep these details from taking up valuable space in the store. These include a cutaway façade used to create the atmosphere of a sunroom and antique window frames that cut into the walls at a 45º angle and are backlit with 11mm thick LED panels.Intended to add a touch of charm, the custom designed shelving uses frames shaped like the letter “K” in the brand’s name.The shop gives a slightly humorous expression to the cute “kus-kus” sound of a light chuckle.
2012年8月25日に、ラフォーレ原宿にオープンした国内初のオンリーショップ。“着ごこちもよく、遊びごころもほどよくあって、思わず、くすくす笑ってしまう服”という同ブランドのコンセプトと世界観を具現化するべく、窓と植物をアイコニックに配し、閉塞感のある商業施設にいながらにして、自然や屋外を感じられるようにプランニング。サンルームをモチーフにした抜け感のあるファサード、45度に彫り込みを入れ立体感を強調したアンティークの窓枠に、厚さ11mmのLED導光板ユニットを組み込んだフルフラットな照明器具など、空間のロスを最小限に抑えながら、奥行きと広がりを感じられる工夫を随所に凝らした。また、ブランドの頭文字である “k”をあしらったオリジナルシェルフもチャームポイント。ブランドの響きが持つ、語感の可愛らしさをユーモラスに表現した。