Jamo associates - Project

月別: 2013年6月

client :
mammina
url :
http://www.mammina.co.jp
space area :
212.87 m2
movie :
NAKED INC.
garden design :
kojien
flower direction :
Yasutaka Ochi
construction trader :
DECOR Co.,Ltd.
photographer :
Kozo Takayama

This project is notable for Jamo as the first time it has worked on a large-scale residential building. Sadahiro Nakamura from the branding/design agency “Transit General Office”, who worked as a producer for the project, defined the building’s concept as an “urban lodge”. Jamo’s task was to realize that concept in the public spaces (entrance hall, lobby, etc.) and three apartment designs. Our point of departure was the idea of greenery and natural warmth that is often missing in urban residential towers and the question of how best to incorporate those elements in the residential spaces and building as a whole. Jamo started with first thing people see: the building’s entrance and lobby. Here, the idea was to make these areas into a giant sunroom, using large glass windows as much as possible to create a subtle division between interior and exterior and to allow people to enjoy plants and natural light even while indoors. In residential spaces, Jamo’s first priority was to use quality materials (such as herringbone patterned floorboards and plank panel wall) that express a sensuous richness. The use of natural materials where possible helps create a lodge-like atmosphere, helps residents establish their own style, and gives the interior a “well-loved” appearance over time. Jamo’s Chinatsu Kambayashi oversaw the styling of the building’s showroom units.

弊社初の大型集合住宅プロジェクトとなった「インプレストタワー芝浦エアレジデンス」。同物件のプロデュースを手がけた"TRANSIT GENERAL OFFICE"の中村貞裕氏が掲げたコンセプトは、"Urban Lodge"。弊社はそのイメージを具現化するべく、エントランスホール&ロビーを始めとする共用部、そして3タイプの居住空間の設計を担当。従来の都心タワーレジデンスに希薄だったグリーンや自然の温もりを、建物や居住空間にどう落とし込むかを命題に設計をスタートさせた。まず、建物の顔となるエントランスホール&ロビーは、"大型のサンルーム"をイメージ。ファサードに採用された全面ガラス貼りの壁面を最大限に活かし、外部と内部を緩やかにつなげることで、建物内部にいながらにして、自然光とグリーンの魅力を感じられる空間に仕上げた。一方、居住空間の設計で最もこだわったのは、無垢のヘリンボーン貼りのフローリングや板張りの壁に代表される豊かな表情と味わいを持った良質なマテリアル。時間の経過とともに住み手の痕跡が残り、やがて愛着が増していくような自然素材を積極的に採用することで、"ロッジ"のような温もりと寛ぎを体感できる居住空間を目指した。なお、モデルルームのインテリアスタイリングも弊社所属のスタイリスト神林千夏が担当した。

月別: 2013年6月

client :
mammina
url :
http://www.mammina.co.jp
space area :
212.87 m2
movie :
NAKED INC.
garden design :
kojien
flower direction :
Yasutaka Ochi
construction trader :
DECOR Co.,Ltd.
photographer :
Kozo Takayama

Jamo designed the first store for the new women’s brand “ELFORBR”, part of the Sazaby League family of brands. The store opened in March 2013 in the “Flags” shopping center in Shinjuku. ELFORBR is aimed at young women in their 30s or late 20s and describes itself as offering “effortlessly traditional” clothing. It imagines its clothing worn by a woman born in London and now working in New York and living in Brooklyn. As an expression of the brand’s aesthetic, Jamo anchors the interior with a red kiosk. Adding a different element on a bold classic British style, the space gives strong visual effect and also draws people into the store. While there’s an overall coherence to the interior, with the design rounded out with wood flooring and hanging lamps, it also offers diverse areas to explore, with six differently themed product areas. Jamo’s interior stylist Chinatsu Kambayashi also helped as a buyer for the various lifestyle items.

2013年3月7日、新宿フラッグスにオープンしたサザビーリーグによる新ウイメンズブランド「ELFORBR」(エルフォーブル)の第一号店。20代後半から30代の大人の女性をターゲットに、エフォーレストラッドを展開する同ブランドがイメージする女性像は、ロンドンで生まれ、現在はニューヨークのブルックリンで暮らすワーキングガール。同ブランドの世界観を表現するアイコニックな装置として、店内に赤いキオスクを設置。英国のクラシックな意匠感に、異質な存在を放り込むことで、視覚的な効果を狙うだけでなく、入店率を高める機能的なプレゼンテーションを目指した。また、床のフローリング、シーリングライトで空間に統一感を持たせながらも、それぞれテイストの違う6つのコーナーを作ることで回遊する楽しみを演出。なお、ランダムにボックス什器が並ぶ雑貨コーナーのバイイングも、弊社のインテリアスタイリスト神林千夏が担当した。